jaapnekeman.reismee.nl

Het begin

Hallo iedereen,

Op dit moment ben ik in Istanbul voor de type rating voor de boeing 737. Het brevet is in mijn bezit, nu nog de opleiding voor het desbetreffende vliegtuig. Vergelijk het met het halen van je rijbewijs en alleen op een brommer mogen rijden. Wil je de baas worden over een Hummer, moet je dokken. Denk maar aan de brandstofprijzen.

Met zessen zijn we gisteren aangekomen bij het hotel. Over twee dagen gaat het allemaal beginnen waarbij de eerste vier weken bestaat uit kennis opdoen. Dan zal het vakantiegevoel van nu hoogstwaarschijnlijk plaatsmaken voor het 'keiharde werken idee'.

Ongeveer zes weken zullen we aan het werk zijn waarbij er hopelijk tijd zal zijn voor een beetje ontspanning. De spa in het hotel zal in ieder geval uitkomst bieden. We hebben het zó slecht.

Eén van de laatste dagen zal ik ECHT vliegen en landen. Wanneer je als passagier achterin zit en een beetje spanning voelt bij de landing, kan je er op rekenen dat de stuurknuppel na mijn beurt een goede reinigingsbeurt nodig heeft.

Dit alles moet er voor zorgen dat ik over een paar maanden in de cockpit zit van een vliegtuig van Lion Air in Indonesie. Weg frikandellen speciaal, welkom nasi goreng!

Iedereen heel erg bedankt voor alle belletjes, berichten en smsjes. Ik probeer alles zo netjes mogelijk bij te houden door het plaatsen van verhalen en foto's.

Love you all

Reacties

Reacties

Otmar

Japie je weet het ook zo lekker te brengen allemaal.

TC

Bram

Jaapie we love you 2 :p

Bora

Maatje, heel veel succes en zorg ervoor dat bibi en ik in dec 2011 een bakkie met nasi kunnen komen vreten in het land waar mijn vaders roots liggen!!

xx

Maarten

Knallen jaapie

Mark W.

Ik wil niet weten wat jij met die stuurknuppel uitvoert als ie na jouw gebruik toe is aan een reinigingsbeurt!? Desalniettemin veel succes gewenst ;-)!

ma Heleen

Hallo Jaap, nooit kunnen denken dat ik nog eens zo met je zou communiceren. Ik ga in ieder geval sparen voor een reis naar het land van de nasi maar dan zonder die troep die ze erin doen om het goed te houden. Veel succes met je theorie. Groetjes ma.

Aad

Hoi Jaap,

Met zaalvoetbal weer gewonnen. Ferry hield vóór de wedstrijd donderspeech (mena muria) en ik in de rust (scheppie d'r bovenop, jonges). Dat hielp wel. Ze zeggen dat ze jouw rust in het spel missen!
Ga je een van de laatste dagen ECHT vliegen? Is dat dan met een leeg of vol toestel?

Groeten, pa

Heleen

Aad, je kunt natuurlijk vragen of jij mee mag vliegen. Het zal er toch eens van moeten komen? Heleen

Marc B

Hey Nekel,

goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Het weer zal wel tegen vallen of niet...haha! Hier gaat alles goed. We hebben gisteren tegen TDIB moeten voetballen en ja hoor, weer gewonnen... Als we dit seizoen kampieon worden komen we de beker naar Jakarta brengen... Haha!

Succes, maartje!

We duimen voor je en dat je het maar mag halen.

Kusss Rensmarijn, ? en Marc

je grote broer

ha Japio. Goed om te horen dat het allemaal nu echt begonnen is! Ik ben trots op je. Ik wens je veel succes met het studeren en laat je niet veel afleiden door de stewardessen in opleiding. Die zullen piloten maar al te interessant vinden.......
en ik wil zeker wel in zo'n vliegtuig waar je je eerste kunsten in moet vertonen hoor.
Gruss Gott en veel succes

Martin

Donk

Nogmaals heel veel succes gewenst jongen! En je kunt altijd nog journalist worden, want je schrijft het allemaal weer heerlijk op! Van wie zou je dat nou hebben?

Succes vriend!

ma

Hallo Jaap,
De week is bijna om, kunnen jullie even relaxen en misschien wat van de stad bekijken. Ik hoop dat het allemaal nog lukt. Hart.gr. ma

Aad Nekeman

Hoi Jaap,

Geselecteerd uit 'Wisten jullie dat...?' van Taxi Krol:

- 'Anton op 20 februari 75 jaar is geworden. Proficiat. Jan van Nuenen kon de traktatie van Anton (een rol kaakjes) niet waarderen en sloeg deze tot kruim op het aanrecht...'

(Of Anton is zuunig, of Jan kan niet tegen een geintje/mijn commentaar dus...)

En verder:

- 'Wisten jullie dat Jaap ons naar alle waarschijnlijkheid zal verlaten omdat er een pilotenbaan voor hem aankomt. Wij wensen hem veel succes'.

Groeten, pa

Mauzer

Jaapje,

Waar blijft het volgende reisverslag? Of ben je te druk met studeren? Enne ik ben ook benieuwd naar foto's! Mijn voorkeur voor foto's gaat overigens uit naar foto's van stewardessen :) !

Marc

Nekel,

hoe was je eerste week geweest...? Nog stewardessen met snorren gezien...? haha! Wil je 1 ding voor jouw "volgers"doen.... en dat is dat je niet te veel moet schrijven, want anders kunnen we je verslagen niet bijhouden... Het is namelijk echt veel dat je schrijft.... Haha!

Japio, er zijn inmiddels veel reacties en mensen wachten op jouw verslagen.... Kom op heh...

Kusss uit Tjel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!