jaapnekeman.reismee.nl

Welcome to the jungle...

Terwijl we door de terminal lopen valt me direct iets op. Ze hebben hier gewoon dezelfde tegels als op hofstad 6. Buiten gekomen is niets meer te vergelijken met het eigen ‘dorp'. Zo moet een jungle dus aanvoelen, het nummer van Guns'n Roses schiet de eerste week constant door mijn hoofd. Maar nu twee weken verder is er veel gebeurd. We hebben het contract getekend, twee huizen aangeschaft en we zijn gewoon weer in training.

Jakarta, een kwestie van wennen. In het begin staat het zweet je nog in je bilnaad, later moet je goed zoeken naar een plek waar het zweet niet staat. Daarnaast valt op dat je een soort bezienswaardigheid bent hier. Je hoeft maar door een grote shopping mall te lopen of iedereen kijkt je aan. Een taxichauffeur vergeleek me weer met Vin Diesel. Onzin leek me, beetje zitten googlen en die man heeft er eigenlijk wel kijk op.. en ik train niet eens!. Ook ben ik nog eens te rade gegaan bij mijn persoonlijke fysiotherapeut en die vertelde me dat wij anders, special, ‘hansom' en romantisch zijn. Goed, Ik werd belazerd waar ik bij lag. Maar toch, ze zag er leuk uit en ze heeft uiteindelijk een leuk fooitje gekregen.

De eerste week hebben we op ‘Lion Tower' - het kantoor van Lion Air - ongeveer 30 uur gewacht. Je wordt hier niet echt met open armen ontvangen. Hier moeten we ook weer aan wennen. Het gaat gewoon op een andere manier. Je praat tegen ze, maar kijken je aan alsof ze water zien branden. Toch hebben ze het tot nu prima geregeld. Tuurlijk hebben we zelf betaald voor ons hotel de eerste week, tuurlijk werden we niet ontvangen op het vliegveld maar dat moet je dan maar gewoon incalculeren. We zitten nu in een mooi hotel en we krijgen netjes elke avond een sms over wat we de volgende dag gaan doen. Die sms kan je om 01:00 in de nacht ontvangen maar daar moet je maar flexibel in zijn. Ik houd er wel van eigenlijk, niet wetende wat je de volgende dag kunt verwachten.

De eerste week hebben we veel beginnende piloten gesproken op Lion Tower, alleen werden we daar niet echt vrolijk van. Op kantoor komen voornamelijk mensen die problemen hebben en dat strooien ze dan uit over ons. Wij, die dus net beginnen. Citaat engelse jongen: 'Prepare to get fucked, and they don't bother using a lube'. Mijn excuses voor het taalgebruik, maar deze uitspraak volstaat in elke maffiafilm. Heerlijk, die engelsen! Uiteindelijk hebben we natuurlijk ook veel mensen gesproken die het prima naar hun zin hebben.

Een andere engelse jongen - duidelijk wat positiever - attendeerde ons erop eens te gaan kijken naar een paar huizen in zijn straat. Schitterende wijk, een verademing met wat we tot op dat moment van Jakarta gezien hadden. We hebben uiteindelijk onze handtekening gezet onder een contract en over drie weken kunnen we erin. Drie personen per huis. Het is niet heel groot, maar de wijk met een schitterend zwembad in het midden doet een beetje denken aan Beverly Hills. We worden beveiligd bij het hek door iemand met een AK 47, dus veilig genoeg volgens mij.

Vliegen zullen we de komende tijd nog niet doen. We hebben eerst weer theorie en we moeten ook gewoon weer de simulator in. Dat kan nog wel anderhalve maand duren. We hebben deze week les gehad met tien piloten uit India die ook voor hun eerste ‘werkavontuur' staan. Gisteren - het leukste - zijn we bij de brandweer geweest en... brandjes geblust. Daarnaast moesten we met reddingsvest aan een zwembad inspringen en in een vlot klimmen. Dit voor als je eventueel landt in het water. Die ‘Indianen' - met reddingsvest aan - presteerden het nog om bijna te verzuipen. Die gasten kunnen dus niet zwemmen. Ik zag mezelf weer - bijna 20 jaar geleden - watertrappelen met een joggingbroek aan... maar wederom genoten. En met de buikloop gaat het de goede kant op maar dat terzijde.

Nu ga ik weer studeren en wat gaan we volgende week doen?... We zien wel

Reacties

Reacties

Aad

Hoi Jaap, dat jullie zo aan/nagekeken worden, kon ik me maar moeilijk voorstellen want er moeten daar in J. toch wel enkele honderdduizenden Europeanen bivakkeren. Maar gisteren zag ik Barry Hay met dochter in J. rondstruinen (op zoek naar het graf van zijn vader) en inderdaad, zij werden ook als een bezienswaardigheid nagekeken...(Of was het India?)
AK-47? Tjé! Vrienden maken met die lui, hè...
Sampai.

nettie

Hoi Jaap, we zien wel aan je mooie verhaal dat je al aardig je hebt aangepast. Rustig afwachten, geen regels daar, zien wat er gebeurt en je vooral niet druk maken. Heb je al contact gehad met Vina? We horen weer van je. Succes, Ferry en Nettie

moeders

Hallo Jaap,
Eindelijk een wat langer verhaal. Facebook zijn maar wat kreten. Laat het allemaal maar over je heen komen daar. Je moet gewoon inburgeren. Zou graag even om een hoekje kijken maar dat komt nog wel. Geniet van alles en sorry nog van die joggingbroek met het proefzwemmen. Foutje van mij, liefs ma.

tante Corry

Hallo,Jaap!

Eindelijk heb ik het voor elkaar gekregen! Met wat hulp van mijn kollega's! Ben niet zo goed in komputeren!
Leuk om je zo te volgen! Ik hoop dat er niet al te veel fouten in mijn mailtjes zitten! Woon nu al bijna 40 jaar in het land van de praaachtige fjorden, ijskoude winters en warme zomers! Dan kan het weleens gebeuren dat er een woordje Noors tussen zit. Zal mijn best doen!
De zomer laat hier op zich wachten. Storm en veel regen, met daarna lawines van aarde en stenen die de bergen av komen. Veel overstromingen en veel wegen gewoon weggespoeld. En aangezien er maar éen weg van Oslo naar Trondheim gaat is de verbinding tussen noord en zuid verbroken.
Nog een weekje en dan heb ik vakantie. Ik ben van plan om naar Bergen te rijden en bij Jan wat dagen door te brengen. Die kunnen wat hulp gebruiken van de zomer. Jan zit met een knie blessure van voetballen.Kruisband weggehaald en van de herfst wordt er een nieuwe ingezet. Dus daar is hij een poosje zoet mee! Niet werken vanzelf en een verhuizing in augustus! Hij loopt met krukken en beugel voor steun.
Ik zit op mijn werk nu en mijn babies(hummeltjes van 1200 gram) roepen om eten!!!
Hoop dat je maag weer in orde is en hygiene erg belangrijk, vooral in die hitte!
Veel succès met je studie! " Klem" van Corry

ninik

Dat je had gevoelt dat als bezienvaardigheid vond ik heel grapig, ik zou heel blij zijn met zo'n veel aandacht zal het goed zijn voor het ego te strellen, ha ha ha.
maar ja je bent in jakarta ondanks zo veel blanke menssen zijn ze toch heel nieuwgirig.
Op bali wordt het anders daar ben je een van vele zal ik zeggen genieten maar van al die andacht. Groetjes ninik

ma

Hallo Jaap,
Ik zag op facebook een foto van jou met Otmar en twee 'dames' Is dat je uniform wat je aan hebt? Jullie kijken er niet zo blij bij. groetjes ma

Martin

ha die Vin.
Ja, jullie lijken echt sprekend op elkaar hoor. twee druppels water. Dus jullie zijn echt een bezienswaardigheid daar. is weer eens wat anders.
Julllie moeten weer hard aan de studie begrijp ik. Succes daarmee.
Jullie optrekje heeft iets weg van Beverly Hills? Niet gek hoor.
hier alles ok.
Bewaking is dus nuttig daar. Heftig. Er staan foto's op je facebook maar daar doe ik niks mee. Kun je eens wat plaatjes sturen?
ik kwam Marc B tegen in de sportschool, die was sinds lange tijd weer fanatiek. Hij vertelde nog een en ander.
succes met alles jonge en tot schrijfs.
groet,
Martin

Lauwtje M.

Vin Diesel! Hahahahahaha... had je al 'gewaarschuwd' dat je hot zou zijn daar, helemaal met je pak aan ;-)... ik hoor wel wanneer we op de bruiloft kunnen komen hihi.
Wat knap toch hoe jij je aanpast... is ook het beste (en enige wat je kan doen). Lekker op je af laten komen allemaal en het doel voor ogen houden. En die mensen, sja... Just treat them as they treat you (aardig doen en ondertussen je middelvingern opsteken :-)).

Good luck met de voortijdige zweetlozingen (sorry, Axe effect) en we contacten! Ben trots op je!

kus,

Lauw

ma

hallo jaap
Ik kan niet op facebook dus maar even zo. Groeten uit Berlijn, hele mooie stad met oud en nieuwe gebouwen. Mooi weer gehad maar nu vanavond donderen. Morgen nog naar Potsdam en vrijdag weer naar huis. Groeten en Auf Wierdersehen. Liefs ma.

ma

Hallo Jaap,
Vandaag verlaten we Berlijn, we hopen om zes uur weer in Nederland aan te komen. We hebben genoten maar het was zo genoeg. Er gaat niets boven Tiel. Hopen weer gauw wat van je te horen. Succes met leren en hopelijk ga je gauw de lucht in. Groetjes en liefs ma.

Aad

Is die foto op Otmars weblog een 'huisje'? Volgens mij is het een moskeetje (voor de wijk of iets dergelijks...)

Ouders Mark

Nu "nog even" de DGCA check.
Hopelijk gaar het voor jullie net als voor Mark en Patrick.
SUCCES !!!!!!!

moeders

Jaap, dat verhaal van de jungle kennen we nu wel. Wanneer komt er een vervolg en de eerste pagina van je reisblog moet nodig vervangen. Die staat nog op Turkije. We kijken er naar uit.

moeder Frans

Jaap, hartstikke gefeliciteerd. Nu nog de werk en verblijf vergunningen en dan achter de knuppel de lucht in. Veel plezier

n.sardjiani

Goed gedaan, van haarte gefeliciteerd. Nu even genieten daar, op weg naar bali te verkenen.
Verblijft vergoening maakt geen zorgen, die komt
gr ninik

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!