jaapnekeman.reismee.nl

Enjoy your meal... Yeah, take care held

Ja hoor, de eerste week zit erop. Weinig meegemaakt, veel geleerd.Geleerd dat Istanbul geen plek isom te wonen wanneer je de taal niet spreekt. Geleerd dat je hier ook gewoon de middelvinger kan krijgenvan kinderen, en dat mayonaise en hagelslag voortaan bovenaan mijn meeneemlijstje staan op het moment dat ik langer dan een week buiten Nederland ben. Goed,laten we bij het 'schoolgedeelte' beginnen

De eerste vijf dagennaar school gingen eigenlijk weer alswat ik gewend was van het HBO.Gewoon lekker rustig aan.Om 10:00 uur vangt de les aan. Een co-piloot van Pegasus Air Linesstart een computerprogramma en via de beamer worden alle systemen op een scherm uitgelegd.Na ongeveereen uurbegint de'leraar' te grinniken(zoals alleen een Turk-kan) en is het tijd voor pauze.By the way,Turkan is de naam van de copiloot dus vandaar. Zoals gezegd, het is nu nog allemaalvrij ontspannen, maar webeseffen onsdat dit allemaal stilte is voor de storm...

Off topic. Voor een aantal mensen van julliedie het wilde weten. Heb ik stewardessen gezien...?'Ja,deze dameswaren in opleiding.' Heb ik foto's...? 'Nee'ZouIK ze aannemen...? 'Zonder twijfel.'

Gisterenzijn we met zessen naar het oude gedeelte van Istanbul geweest. Netjes door het hotel met eenshuttlebusgebracht en opgehaald. We vertrokken om 9 uur en het was een heerlijk zonnige dag. Het is een mooie stad en toch een heleandere wereld dan dat je gewend bent. Een ding blijft op de meeste vakantieplekken hetzelfde. Het zeiken van iedereen om iets bij hen te kopen. Word er niet goed van. 'Kijken, kijken, niet kopen' zijn dan de opmerkingen die je vaak naar je toegeslingerd krijgt. Daarnaast is het onvoorstelbaar dat mijn kop verbrand is bij zon, een beetje wind en 9 graden celcius. Dat belooft nog wat. Hoogtepunt van de dag: Een boottocht over de bosporus. Leuk, maar een bootje... Na 10 minuten had iedereen het gehad en na drie kwartier zat vrijwel iedereen beneden uit de wind. Toenwaren we pas op de helft. Erg Koud!

Mooi was wel dat we ergens gegeten hebben waar ze engels spraken. Super. De meeste Turkenspreken geen of gebrekkigengels Het mooiste is dat een jongen van het restaurant in het hotel bij alles 'enjoy your meal' zegt. Dus als je een drankje krijgt, je weggaat en waarschijnlijk ook wanneer je de weg naar de wc vraagt. Maar goede jongens moet ik zeggen.

Maandag gaat de tweede week beginnen die zal lijken opde eerste week. Iedereen bedankt voor alleinteresse en reacties. Voor foto's kan je het beste nog evende weblogs van de andere jongens bekijken.Otmar,Patrick, Mark en Frans.Tot volgende week!

Harmen & Agneta

Hey Jaapie!
Goed om te horen dat je lekker rustig begint, kun je beetje wennen! Ben benieuwd of dat zo blijft!
Succes nog en geniet ervan!
XX Harmen & Agneta

ps. Als je straks in Indonesie zit dan sturen we je de mayo en hagelslag wel op hoor! ;)

Sabine

Haha Jaap! Goed verhaal... en het feit dat jij die vrouwen aan zou nemen, dat geloof ik graag :) Kunnen ze jou er niet op zetten? Jij hebt toch tijd zat, zoals je zelf schrijft.
Ohwjah ik wil je nog even meegeven dat je die jongens van de bediening moet aanmoedigen. Zij blij dat ze drie woorden engels kunnen en dat willen ze blijkbaar graag laten horen. Gewoon een beetje lief lachen, applaus mag eventueel volgen!

Bibi & Bora

Hey maatje,

Wij zijn blij te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!! Die kinderen mag jij ook gewoon opvoeden he, zij 1 vinger naar jou, jij 5 vingers planten op hun wang!!

Is wel rlxd dat je om 10 uur mag beginnen, alleen je vertelt er niet bij hoelaat je klaar bent, hahahaha (12 uur later?)

Wij hopen dat de storm pas gaat beginnen als je in Djakarta zit (Indonesische spelling, kun je vast wennen) En wat betreft die stewardessen, je kan er beter 1 nemen van Lion air, want die maken ook nog je huis schoon, koken je eten en vegen je reet af oftewel echt iets voor jou!!!

Ben je inmiddels al besneden? :D

Jaapie, geniet nog van je tijd daar en wij wachten vol smart op het volgende fantastische verhaal!!

Dikke vette knuffel van ons

Koen

Potverdorie Jaapie, ben ik net weer thuis van mn avontuur in Kangaroeland ben jij hem weer gesmeerd..

Leuk om te lezen dat je naast de opleiding nog iets van de stad kan zien en er tijd is voor ontspanning! Heb je de tenniskampioenschappen in de mediamarkt nog gewonnen?? Leuke foto's bij je maten op de site, nu je eigen plaatjes nog!

Houd die knuppel recht, groeten uit het Tielse.

ma Heleen

Hallo Jaap,
Net even naar de foto's gekeken en gezien dat je bezig was om je schoenen uit of aan te trekken. In Tiel hebben we ook een moskee. Was je daar ook niet een keer ingeweest? En waren je sokken heel en gewassen? Het ziet er allemaal wel mooi uit daar. De SAS heeft een noodlanding op Schiphol moeten maken, vlucht die wij maken naar Oslo. Hopelijk hoef jij dit nooit te doen. Succes met alles. Groeten weer van ons, ma en Otto.

Aad

Hoho, was maar een steekvlam voordat ie opsteeg. Ik kan van onderstaand bericht van www.nu.nl geen noodlanding maken.
/Aad

Vliegtuig Schiphol vertraagd na steekvlam
Laatst gewijzigd: 6 maart 2011 22:48

SCHIPHOL - Het vertrek van een Boeing 737 van Scandanavian Airlines vanaf luchthaven Schiphol is zondagavond rond zeven uur uitgesteld toen er vlak voor het opstijgen een steekvlam uit de motor kwam.

Dat hebben woordvoersters van de luchthaven en de veiligheidsregio gemeld.

Het toestel met 112 inzittenden zou vertrekken naar Oslo. Uit voorzorg zijn alle passagiers uit het toestel gehaald en wordt de motor nagekeken. Het vliegtuig kon rond half negen zijn vlucht alsnog aanvangen, zo stelde de zegsvrouw van Schiphol.

Donk

Heb je de schoenen van Bill nog ergens zien staan bij de Blauwe Moskee? ;-)

Marc en Rensmarijn

Hey Jaapie,

zo te lezen gaat het daar allemaal prima en heb je niks te klagen. Kan niet wachten op je verslag van deze week... enne Jaap, als het nou helemaal niks wordt kan je altijd nog journalist worden, want je stukjes zijn wel subliem!! Ga zo door topper!

Kus Marc en Rens

Aad

Hoi Jaap,

Je moet de groeten hebben van Djek en Monika.
Heb ik ontmoet toen ik Ferry hielp met een aanhangertje (aan mijn trekhaak, hé, hé, wat een bezit) met in het aanhangertje het bed van Tim en Bèverli. Nooit gedacht dat ik nog eens betrokken zou raken bij het opzetten van het bed van dat jochie dat zo lang bij ons niet bij de bel kon!

Groeten en kom maar op met de story van de week