jaapnekeman.reismee.nl

De simulator

Ja, ja, ja hier zijn we weer! Mijn excuses dat het zo lang geleden is dat ik wat geschreven heb. Maar echt waar, nu heb ik wat hoor!

Afgelopen woensdaghebben we onze 'groundschool' - zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen -afgerond.Gaan we nu al de lucht in dan? 'Simulatorisch' wel.Volgende week woensdag gaan we beginnen met de eerste sessie in de simulator. Gisteren hebben we erallemaal aanmogen ruiken. Zeven dagen per week, 24 uur per dag, wordt er gebruik van gemaakt. Aangezien er maar een iemandkan observeren tijdens een sessie werdenwe alle zes verspreid over woensdagnacht tot donderdagnacht. Otmarmoest van 2:00 tot 6:00 en ik was de laatste. Van22:00 tot2:00.

Er vliegen twee mensen en er is een instructeur. De instructeur heeft een stoel, nou ja, eigenlijk gewoon een zetel. Voor een goed overzicht.Er zitten allemaal knoppen op.Massagefunctie? Zou kunnen. Mensen die observeren zitten schuin achter de intructeur. Maar je hebt een goed overzicht en je voelt werkelijkalles.Bij het motoren starten al.

We werden met een busje opgehaald bij het hotel. Je krijgt netjes een smsje wanneer je klaar moet staan. Samen met twee slowaakse captainsben iknaar het simulatorcentrum gebracht. Een uur lang bereid je dingen voor. De intructeur geeft je danwat informatie over hoe de vlucht ongeveer zal verlopen. Om 22:15 gingen we de simulator in. Het ziet er echt indrukwekkend uit. Vanaf minuut 1 werden de arme slowaken bedolven met problemen. Bijvoorbeeld een afgebroken start. Je gaat al zo'n 200 kilometer per uur en er onstaat een brand, dus zo snel mogelijk remmen. Het is allemaal zo realistisch.Wanneer ik me niet goed vast zou houden, zou ik bij ze op schoot zitten.(geen gordel namelijk)Mijn kladblokje en pen zijn ook regelmatig door de simulator gestuiterd. Wanneer je een harde landing maakt, voel je dit extra goed. Om 02:15 kwamen we de simulator weer uit. Dan heb je het ook wel gehad. Vier uur lang door elkaar geschud.

De instructeur liep me nog weten hoe te leren en wat te leren om je extra goed voor te bereiden. Dankom je erachterdat we tot woensdag in ieder geval genoeg te doen hebben. Wanneer we echt gaan vliegen? Dat hebben we nog niet gehoord. We'll see.

Tot de volgende keer!

p.s. excuses voor spelfouten 'taxischauffeur'

Reacties

Reacties

Rob

Hey Jaap,
Klinkt goed allemaal man. Ik heb inmiddels ook een officiele bevestiging gehad en begin 2 mei aan mn TQ in Amsterdam. Succes nog en tot over een paar maanden in de zon!

Rob.

ma

Hoi Jaap,
We hebben lang moeten wachten maar nu toch een mooi verhaal. Ze hebben je dus lekker door elkaar geschud. Maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen. Nu maar weer verder met het leren voor de sim. Misschien ook nog tijd om te relaxen het weekend. Groetjes ma.

Donk

Goed om weer van je te horen jongen. Neem die tips van die instructeur maar heel serieus en dan kun je binnenkort selamat tidor tegen een Indonesische schone (nona manis) zeggen.

Ciao! Ten Donk.

Rensmarijn en Marc

Hey Nekel,

Fyn om weer wat te lezen van je... Lekker lang in de simulator, dus je hebt wat vet verbrand... Hoe vond jy het allemaal gaan? Het zyn idd lekkere tyden om die oefeningen te doen. Wanneer moet je weer? Of zijn dit de vaste tyden om te oefenen...

Hier gaat alles goed met de vrouw! Ze heeft me byna ingehaald! Met het zaalvoetballen gaat het steeds beter... We moeten enorm wennen, omdat jy er niet meer by bent... Haha! Laten we hopen dat we je by terugkomst een de beker kunnen overhandigen... Dikke kus van ons

Big brother

tjoooo! Japio goed bezig jongehuuuu! ik vind dat je leuk verslag doet. Ik wist nie dat dat zo heftig is in die simulator. Dacht meer aan een soort van veredeld computer spel, zonder schokken en butsen en zo. dus nie. heb een patient op tafel gehad die bij KLM heeft gevlogen: 35 jaar lang!! Hij was begonnen op een dakota dus dan weet je het wel. De man was 83 jaar.......leuk met 'm gekletst dat wel. succes jonge en ik skype je van 't weekeind nog ok.
groeten van fam Nekeman

Koen

Jaapio, je leeft nog, goed bezig! Zet hem op in die simulator en laat ze zien dat ze met een prof vlieger te maken hebben! Ciao!

Middle brother

Wat een avontuur beleef jij, zeg. En gelukkig verloopt het allemaal voorspoedig totdusver. We zitten weer op bericht te wachten over je tweede sim-bezoek. Het zal wel weer turbulentie gegeven hebben, met jou aan die knuppel......
Veel succes daar verder en doe die stewardessen de groeten van mij.
CiaoTTo

Lauwtje

Jaap! Het is hier 's zondags wel verdomd stil zeg! ;-)

Gaat je tot nu toe goed af daar, he? Top om alle verhalen te lezen! Hou vol, rustig aan enneh.... jij houdt gewoon die stewardessen in spé voor jezelf! Gelijk heb je ;-)

We faxuh

kus,

Lauw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!