jaapnekeman.reismee.nl

We zijn op de helft!

Het is nu donderdag 7 april. Inmiddels bijna 6 weken in Istanbul en we zijn op de helft met de simulator. We hebben vier lessen gehad en de laatste sessie, de eerste skilltest, was op dinsdagavond. Bij dit kleine examen wordt beoordeeld of je bij de laatste skilltest het vereiste niveau zult hebben. Deze test heb ik gehaald. ‘Ik' moet eigenlijk ‘We' zijn. Frans, mijn kamergenoot, zit naast mij in de simulator. Alleen redt je het immersniet.

Een week geleden zijn we begonnen in de simulator. De eerste twee lessen werden heel veel dingen uitgelegd. Elke keer komt er wat nieuws bij. Alle problemen die je kunt voorstellen, worden behandeld. De derde sessie was zaterdagnacht van 00:30 tot 04:30. Hier zag ik al een beetje tegenop en waar ik een beetje bang voor was werd werkelijkheid. Snachts in de taxi is geen probleem. Nadenken is niet meer nodig, reactiesnelheid is ook niet zo belangrijk, er is namelijk geen hond op de weg. Je vecht vaak alleen tegen de slaap. In de simulator is het een heel ander verhaal. Nadenken, gevoel en reactiesnelheid zijn zeer belangrijk. Het ging niet goed, lichtjes uitgedrukt.De nacht erop moesten we om 02:30 weer het bed uit. Het ging gelukkigveel beter en de instructeur was tevreden. Dit gaf wel weer een goed gevoel. Zoals gezegd, de test viel niet tegen. Uiteraard maak je fouten, maar zaak is daar weer van te leren.

Zaterdag weer in de simulator. We zijn dus drie dagen vrij. Tijd om weer eens wat leuks te doen. We zitten hier namelijk dag en nacht in het hotel. Studeren, slapen, eten, beetje zwemmen en laat ik voor mezelf spreken, ik word het een beetje zat. Wel heb ik bijna de vlinderslag te pakken met dank aan Patrick, maar dat terzijde.

Gisteren zijn we naar een grote mall geweest. Was heel veel te doen. Bowlen, veel fastfood ketens en een bioscoop. Dan heb ik het prima naar mijn zin. We zijn naar een film geweest met Adam Sandler en Jennifer ‘Goddess' Aniston. Had geen idee hoe de film heette maar was een echte 'feel good' movie. Had al een paar van dit soort films meegekregen van mijn grote vriend Maurice en vond het al jammer dat ik er niet meer meegenomen had. Heb het idee elke film op het moment mooi te vinden, terwijl ik normaal altijd zo kritisch ben. In de boscoop hadden ze ook echte loveseats. Deze werden ingenomen door Otmar, Thijs, Mark en Frans. Ik was net te laat...

Inmiddels zitten we weer in het hotel. We gaan ons weer voorbereiden op wat komen gaat. Vanaf zaterdag zullen we het weer druk krijgen. Zoals het er nu uitziet, hebben we volgende week donderdag de laatste skilltest. Het is even afwachten hoe het dan verder gaat. Wanneer ik thuis kom? Weet ik niet,maar hoop snel.

Iedereen weer bedankt voor alle leuke reacties.Tot snel en ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

ten Donk

Begrijp wel dat de verveling/eentonigheid zo nu en dan om de hoek komt kijken. Maar het is voor een goed doel. Nog even doorzetten en dan heb je het beroep waar heeeeeel veel kleine kindertjes van dromen. Die steken dan hun hand op in de klas, zo hoog als ze maar kunnen reiken, als de juf vraagt wat ze later willen worden. En reken maar dat er een hoop zeggen: Piloot!

Succes maat!

Maarten

Jaapie,

Jammer dat we elkaar niet meer in Istanbul zien maar dat gaan we zeker in Jakarta inhalen!

Nog ff knallen en dan is die binnen!

Groeten aan de jongens

ma

Hoi Jaap,
Het verhaal van Frans gelezen en weet ik weer wat meer. Wel leuk om van de andere jongens ook van alles te lezen. Morgen de volgende les dus zet hem op. En op twee motoren vliegen of zijn het er nog meer? Groetjes ma.

Martin

ha Jaap. De laatste lootjes hè. Het is bijna binnen jonge. Ik heb begrepen dat je aankomende zaterdag examen hebt in de simulator. Heel veel succes. En daarna ga je op de echte grote vogel opstijgen en landen? Het gaat je lukken, dat weet ik gewoon. Hier alles goed. Al mijn vrouwen zijn lief voor me dus maak je geen zorgen. Wanneer is de verwachting dat je deze kant op komt? Ik las dat je dat gehang in dat hotel zat bent.....
doe je best..
groet,
Martin

Thim

Ik mis je maat!

Aad

Hoi Jaap,

Kampioen! Mooie wedstrijd tegen Marokkaans team, Lamar, je zult er wel een paar van kennen. Tribune weer eens goed gevuld - allemaal Marokjes. Sfeer dus. Het ging behoorlijk 'fysiek' af en toe, maar wel fair en geen incidenten - dat is altijd weer mooi meegenomen. De scheids liep een beetje blazend het veld af - zo spannend was het in het laatste kwartier.
Voor het eerst kampioen dus in ...ja in hoeveel jaar eigenlijk? Na afloop waren we maar aan het gissen hoeveel jaar we eigenlijk bestaan? Ik dacht vier.
Ze sms-ten je maar te laat schoot me te binnen dat je mobiel het niet doet.
Hoop dat je - en je maten daar - de testen vandaag opnieuw goed doen.
Groeten

Rensmarijn & Marc

He Nekel,

We zijn KAMPIOENNNNNNNNN!!!!! Super spannende wedstrijd, maar uiteindelijk 6-4 gewonnen.... Volle tribune....

We zien je binnenkort!

xxx

ma

Jaap, we zijn allemaal trots op je. Helemaal geweldig dat je het hebt gehaald. Hopelijk vrijdag nog thuis. Kun je met ons paaseieren eten. Veel liefs van allemaal, ma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!